SPACE AWARENESS SPECTACULAIR IN BEELD
SPACE AWARENESS SPECTACULAIR IN BEELD
SPACE AWARENESS SPECTACULAIR IN BEELD
DE UITDAGING VAN THALES
Al jarenlang hebben wij een intensieve samenwerking met diverse businessunits binnen Thales. Voor de lancering van een nieuwe innovatieve oplossing in de ruimte waren zij op zoek naar een indrukwekkende visuele presentatie. Deze presentatie is niet alleen ingezet tijdens het bezoek van delegaties uit de hele wereld, maar ook als introductie voor studenten en zelfs scholieren. Wij ontwikkelden een onderscheidend visueel concept en spectaculaire 3D animatiefilm die werd ingezet op een enorm breedbeeld scherm in de meest indrukwekkende presentatieruimte van Thales.
Super breedbeeld
De bijzondere presentatieruimte van Thales, waarbij vier enorme schermen aan elkaar gekoppeld zijn tot één groot breedbeeldscherm, vroeg om specifieke content. Het doel was om op een indrukwekkende en aangrijpende manier de nieuwe oplossing van Space Situational Awareness over te brengen. Door middel van een presentatie met videobeelden, 2D en 3D animatie hebben we de toegevoegde waarde van dit systeem inzichtelijk gemaakt. De film is speciaal op maat gemaakt voor het enorme breedbeeldscherm. Belangrijk hierbij was dat, als je een heel breed beeld hebt, je de beelden op een andere manier moet regisseren en veel rustiger moet laten bewegen. Anders kun je het als kijker met je hoofd niet meer volgen vanwege de grote oppervlakte van het scherm.
De bijzondere presentatieruimte van Thales, waarbij vier enorme schermen aan elkaar gekoppeld zijn tot één groot breedbeeldscherm, vroeg om specifieke content. Het doel was om op een indrukwekkende en aangrijpende manier de nieuwe oplossing van Space Situational Awareness over te brengen. Door middel van een presentatie met videobeelden, 2D en 3D animatie hebben we de toegevoegde waarde van dit systeem inzichtelijk gemaakt. De film is speciaal op maat gemaakt voor het enorme breedbeeldscherm. Belangrijk hierbij was dat, als je een heel breed beeld hebt, je de beelden op een andere manier moet regisseren en veel rustiger moet laten bewegen. Anders kun je het als kijker met je hoofd niet meer volgen vanwege de grote oppervlakte van het scherm.
De bijzondere presentatieruimte van Thales, waarbij vier enorme schermen aan elkaar gekoppeld zijn tot één groot breedbeeldscherm, vroeg om specifieke content. Het doel was om op een indrukwekkende en aangrijpende manier de nieuwe oplossing van Space Situational Awareness over te brengen. Door middel van een presentatie met videobeelden, 2D en 3D animatie hebben we de toegevoegde waarde van dit systeem inzichtelijk gemaakt. De film is speciaal op maat gemaakt voor het enorme breedbeeldscherm. Belangrijk hierbij was dat, als je een heel breed beeld hebt, je de beelden op een andere manier moet regisseren en veel rustiger moet laten bewegen. Anders kun je het als kijker met je hoofd niet meer volgen vanwege de grote oppervlakte van het scherm.
Bekijk de Space Awareness film
Job van Harmelen
Director Communications, Thales
“Ons doel was om op een indrukwekkende en aangrijpende manier onze toekomstvisie inzichtelijk te maken en mensen daarover enthousiast te krijgen. Dat heeft de film goed gedaan, want hij komt echt bij beide hersenhelften binnen. Het was echt een gezamenlijk proces om te komen tot de oplossing en de creatie ervan. ”
Ingewikkelde informatie vertalen naar beeld
DE OPLOSSING
Wij hebben een natuurlijke interesse om gecompliceerde informatie, technologieën en technieken te begrijpen. In deze video van Thales, waar het om Space Awareness gaat, hebben we ook de ingewikkelde informatie snel eigen gemaakt. Door te praten met de juiste stakeholders, zoals het communicatie-team, engineers, marketeers en sales, konden we de informatie en doelen in kaart brengen om vervolgens een concept en verhaallijn neer te leggen.
Door veel met elkaar te praten, de verhaallijn steeds aan te scherpen en de beelden te optimaliseren zijn we gekomen tot het uiteindelijke resultaat.
Wij hebben een natuurlijke interesse om gecompliceerde informatie, technologieën en technieken te begrijpen. In deze video van Thales, waar het om Space Awareness gaat, hebben we ook de ingewikkelde informatie snel eigen gemaakt. Door te praten met de juiste stakeholders, zoals het communicatie-team, engineers, marketeers en sales, konden we de informatie en doelen in kaart brengen om vervolgens een concept en verhaallijn neer te leggen.
Door veel met elkaar te praten, de verhaallijn steeds aan te scherpen en de beelden te optimaliseren zijn we gekomen tot het uiteindelijke resultaat.
Wij hebben een natuurlijke interesse om gecompliceerde informatie, technologieën en technieken te begrijpen. In deze video van Thales, waar het om Space Awareness gaat, hebben we ook de ingewikkelde informatie snel eigen gemaakt. Door te praten met de juiste stakeholders, zoals het communicatie-team, engineers, marketeers en sales, konden we de informatie en doelen in kaart brengen om vervolgens een concept en verhaallijn neer te leggen.
Door veel met elkaar te praten, de verhaallijn steeds aan te scherpen en de beelden te optimaliseren zijn we gekomen tot het uiteindelijke resultaat.
Combinatie van specialisaties
HET PROCES
Voor deze film zijn drie specialisaties met elkaar gecombineerd: filmbeelden, 2D animatie en 3D animatie. Samen zijn zij geïntegreerd tot een bijzonder totaalbeeld. Vaak wordt de realiteit gefilmd als bewijslast of als het om het menselijke aspect gaat, maar als we het hebben over zaken die door de ruimte zweven wordt dat lastig. Daarom is ook 2D en 3D ingezet. Zo ben je volledig vrij om het beeld te visualiseren dat het beste de toegevoegde waarde van Thales Space Awareness laat zien.
Voor deze film zijn drie specialisaties met elkaar gecombineerd: filmbeelden, 2D animatie en 3D animatie. Samen zijn zij geïntegreerd tot een bijzonder totaalbeeld. Vaak wordt de realiteit gefilmd als bewijslast of als het om het menselijke aspect gaat, maar als we het hebben over zaken die door de ruimte zweven wordt dat lastig. Daarom is ook 2D en 3D ingezet. Zo ben je volledig vrij om het beeld te visualiseren dat het beste de toegevoegde waarde van Thales Space Awareness laat zien.
Voor deze film zijn drie specialisaties met elkaar gecombineerd: filmbeelden, 2D animatie en 3D animatie. Samen zijn zij geïntegreerd tot een bijzonder totaalbeeld. Vaak wordt de realiteit gefilmd als bewijslast of als het om het menselijke aspect gaat, maar als we het hebben over zaken die door de ruimte zweven wordt dat lastig. Daarom is ook 2D en 3D ingezet. Zo ben je volledig vrij om het beeld te visualiseren dat het beste de toegevoegde waarde van Thales Space Awareness laat zien.
Maatwerk muziek draagt bij aan beleving
Voor bijna al onze oplossingen componeren onze muzikanten maatwerk muziek. Natuurlijk kan ook gekozen worden voor stockmuziek, maar dit sluit nooit aan op het beeld. Met een film zoals deze vertel je een verhaal en wil je impact maken. Het geluid speelt daarin een belangrijke rol.
De muziek die wij componeerden voor deze film bouwt op als er een hoogtepunt te zien is, zakt vervolgens weg en komt terug als er weer bijzondere voordelen in beeld komen. Het geheel is in Surround Sound afgemixt en volledig afgestemd op de presentatieruimte.
Voor bijna al onze oplossingen componeren onze muzikanten maatwerk muziek. Natuurlijk kan ook gekozen worden voor stockmuziek, maar dit sluit nooit aan op het beeld. Met een film zoals deze vertel je een verhaal en wil je impact maken. Het geluid speelt daarin een belangrijke rol.
De muziek die wij componeerden voor deze film bouwt op als er een hoogtepunt te zien is, zakt vervolgens weg en komt terug als er weer bijzondere voordelen in beeld komen. Het geheel is in Surround Sound afgemixt en volledig afgestemd op de presentatieruimte.
Voor bijna al onze oplossingen componeren onze muzikanten maatwerk muziek. Natuurlijk kan ook gekozen worden voor stockmuziek, maar dit sluit nooit aan op het beeld. Met een film zoals deze vertel je een verhaal en wil je impact maken. Het geluid speelt daarin een belangrijke rol.
De muziek die wij componeerden voor deze film bouwt op als er een hoogtepunt te zien is, zakt vervolgens weg en komt terug als er weer bijzondere voordelen in beeld komen. Het geheel is in Surround Sound afgemixt en volledig afgestemd op de presentatieruimte.