C4Real wint platinum AVA Digital Award

C4Real is winnaar van een AVA Digital Awards; de competitie voor digitale professionals in 2020. De jury beoordeelde 2500 inzendingen uit de hele wereld en beloonde de unieke VR-toepassing Achmea Metropolis, die C4Real maakte, met een score van 90 tot 100 punten (met een maximum van 100 punten).

Hiermee won het project een platinum AVA Digital Award. Een bijzondere prestatie. C4Real is de enige Nederlandse winnaar in de categorie Augmentend/Virtual Reality.


Teamwork


Ton Kuper, CEO van C4Real: “We zijn erg trots op deze prestatie en willen alle betrokken bedanken voor hun inzet. En natuurlijk danken wij in het bijzonder onze klant Achmea voor het vertrouwen dat ze in ons toonden bij het maken van deze unieke VR-case.”



Achmea Metropolis

Visualiseer de complexiteit van het gehele IT-landschap door een concept en oplossing te ontwikkelen die alle IT'ers én niet-IT’ers begrijpen. Dat is de opdracht die C4Real kreeg van Achmea. Dit resulteerde in de Achmea MetroPolis; de digitale IT-stad van Achmea met een volledig interactieve beleving en storyline in Virtual Reality.

Het visualiseren van zo’n uiterst complex IT-landschap in VR is nog nooit eerder gedaan. Het is één van de eerste echte businesscases van VR-technologie op het gebied van verandermanagement in de IT-sector. Zonder uitgebreide IT-kennis was het geheel niet meer te overzien, maar nu wel. Ook medewerkers die niet werkzaam zijn op de IT-afdeling begrijpen nu wat er wanneer gebeurt in de systemen van Achmea. Het is een reuzenstap vooruit ten opzichte van de saaie en complexe IT-architectuurplaten aan de muur, waarbij elk onderdeel dezelfde kleur heeft en je eigenlijk geen idee hebt waar je naar kijkt. Dankzij MetroPolis worden mensen enthousiast van de manier waarop Achmea werkt en hoe IT exact werkt. Medewerkers kunnen dit nu echt beleven.


Over de AVA Digital Awards

AVA Digital Awards erkent uitstekende prestaties van creatieve professionals die betrokken zijn bij het concept, de regie, het ontwerp en de productie van media die deel uitmaken van de evolutie van de digitale communicatie. AVA digital Awards wordt gesponsord en beoordeeld door de vereniging van marketing- en communicatieprofessionals (AMCP). De internationale organisatie bestaat uit enkele duizenden productie, marketing, communicatie, reclame, public relations en freelance professionals. De juryleden zijn professionals uit de sector die op zoek zijn naar bedrijven en personen wiens talent een hoge standaard van uitmuntendheid overtreft en wiens werk als maatstaf voor de sector dient.


C4Real is winnaar van een AVA Digital Awards; de competitie voor digitale professionals in 2020. De jury beoordeelde 2500 inzendingen uit de hele wereld en beloonde de unieke VR-toepassing Achmea Metropolis, die C4Real maakte, met een score van 90 tot 100 punten (met een maximum van 100 punten).

Hiermee won het project een platinum AVA Digital Award. Een bijzondere prestatie. C4Real is de enige Nederlandse winnaar in de categorie Augmentend/Virtual Reality.


Teamwork


Ton Kuper, CEO van C4Real: “We zijn erg trots op deze prestatie en willen alle betrokken bedanken voor hun inzet. En natuurlijk danken wij in het bijzonder onze klant Achmea voor het vertrouwen dat ze in ons toonden bij het maken van deze unieke VR-case.”



Achmea Metropolis

Visualiseer de complexiteit van het gehele IT-landschap door een concept en oplossing te ontwikkelen die alle IT'ers én niet-IT’ers begrijpen. Dat is de opdracht die C4Real kreeg van Achmea. Dit resulteerde in de Achmea MetroPolis; de digitale IT-stad van Achmea met een volledig interactieve beleving en storyline in Virtual Reality.

Het visualiseren van zo’n uiterst complex IT-landschap in VR is nog nooit eerder gedaan. Het is één van de eerste echte businesscases van VR-technologie op het gebied van verandermanagement in de IT-sector. Zonder uitgebreide IT-kennis was het geheel niet meer te overzien, maar nu wel. Ook medewerkers die niet werkzaam zijn op de IT-afdeling begrijpen nu wat er wanneer gebeurt in de systemen van Achmea. Het is een reuzenstap vooruit ten opzichte van de saaie en complexe IT-architectuurplaten aan de muur, waarbij elk onderdeel dezelfde kleur heeft en je eigenlijk geen idee hebt waar je naar kijkt. Dankzij MetroPolis worden mensen enthousiast van de manier waarop Achmea werkt en hoe IT exact werkt. Medewerkers kunnen dit nu echt beleven.


Over de AVA Digital Awards

AVA Digital Awards erkent uitstekende prestaties van creatieve professionals die betrokken zijn bij het concept, de regie, het ontwerp en de productie van media die deel uitmaken van de evolutie van de digitale communicatie. AVA digital Awards wordt gesponsord en beoordeeld door de vereniging van marketing- en communicatieprofessionals (AMCP). De internationale organisatie bestaat uit enkele duizenden productie, marketing, communicatie, reclame, public relations en freelance professionals. De juryleden zijn professionals uit de sector die op zoek zijn naar bedrijven en personen wiens talent een hoge standaard van uitmuntendheid overtreft en wiens werk als maatstaf voor de sector dient.


C4Real is winnaar van een AVA Digital Awards; de competitie voor digitale professionals in 2020. De jury beoordeelde 2500 inzendingen uit de hele wereld en beloonde de unieke VR-toepassing Achmea Metropolis, die C4Real maakte, met een score van 90 tot 100 punten (met een maximum van 100 punten).

Hiermee won het project een platinum AVA Digital Award. Een bijzondere prestatie. C4Real is de enige Nederlandse winnaar in de categorie Augmentend/Virtual Reality.


Teamwork


Ton Kuper, CEO van C4Real: “We zijn erg trots op deze prestatie en willen alle betrokken bedanken voor hun inzet. En natuurlijk danken wij in het bijzonder onze klant Achmea voor het vertrouwen dat ze in ons toonden bij het maken van deze unieke VR-case.”



Achmea Metropolis

Visualiseer de complexiteit van het gehele IT-landschap door een concept en oplossing te ontwikkelen die alle IT'ers én niet-IT’ers begrijpen. Dat is de opdracht die C4Real kreeg van Achmea. Dit resulteerde in de Achmea MetroPolis; de digitale IT-stad van Achmea met een volledig interactieve beleving en storyline in Virtual Reality.

Het visualiseren van zo’n uiterst complex IT-landschap in VR is nog nooit eerder gedaan. Het is één van de eerste echte businesscases van VR-technologie op het gebied van verandermanagement in de IT-sector. Zonder uitgebreide IT-kennis was het geheel niet meer te overzien, maar nu wel. Ook medewerkers die niet werkzaam zijn op de IT-afdeling begrijpen nu wat er wanneer gebeurt in de systemen van Achmea. Het is een reuzenstap vooruit ten opzichte van de saaie en complexe IT-architectuurplaten aan de muur, waarbij elk onderdeel dezelfde kleur heeft en je eigenlijk geen idee hebt waar je naar kijkt. Dankzij MetroPolis worden mensen enthousiast van de manier waarop Achmea werkt en hoe IT exact werkt. Medewerkers kunnen dit nu echt beleven.


Over de AVA Digital Awards

AVA Digital Awards erkent uitstekende prestaties van creatieve professionals die betrokken zijn bij het concept, de regie, het ontwerp en de productie van media die deel uitmaken van de evolutie van de digitale communicatie. AVA digital Awards wordt gesponsord en beoordeeld door de vereniging van marketing- en communicatieprofessionals (AMCP). De internationale organisatie bestaat uit enkele duizenden productie, marketing, communicatie, reclame, public relations en freelance professionals. De juryleden zijn professionals uit de sector die op zoek zijn naar bedrijven en personen wiens talent een hoge standaard van uitmuntendheid overtreft en wiens werk als maatstaf voor de sector dient.


Heb je een vraag of uitdaging?
Deel je verhaal

Heb je een vraag of uitdaging? Deel je verhaal

Heb je een vraag
of uitdaging?
Deel je verhaal