Project Description

Making the invisible visible

Arlanxeo is the name of a joint venture entered into by Lanxess, a German chemicals concern, and Saudi Aramco, a Saudi-based oil company. The synthetic rubbers they manufacture are used in the automotive industry, for example, bump rubbers that are designed to prevent damage when a car bonnet is closed, or the weatherstripping around the windows. Useful products, you might think, but unlikely to win any beauty contests.

C4Real accepted the challenge of visualising Arlanxeo’s products in such a way that they catch the eye during presentations at major trade fairs.

“De prachtige product visualisatie die C4Real produceerde is voor ons een uitstekend hulpmiddel om de waarde propositie van een complex product weer te geven – namelijk continu – vezel versterkte, thermoplastische composieten .”
H. Albers, Marketing Manager Advanced Composites, C4Real
“De toegevoegde waarde van het werken met een partij als C4Real is dat zij in staat zijn om zichzelf in de positie van Zodiac Aerospace te verplaatsen. Ze zijn daarom veel meer een partner dan een leverancier voor ons. ”
D. Boreel, Business Development Manager, Zodiac Aerospace
“We hebben extreem positieve reacties ontvangen op de film die C4Real voor ons ontwikkelde. Het opende veel ogen tijdens ons symposium.”
C. Hoppenbrouwer, Hoofd Marketing & Communicatie, Dura Vermeer
“De klant krijgt met de 3D visualisatie van C4Real echt een inzage in het probleem en wat ons systeem doet – zonder in te gaan op technische details. Dit zou mogelijk zijn geweest met film. Alleen het materiaal en de informatie die we konden geven was gelimiteerd. De resultaten waren verbluffend.”
J. Leif Svane, Director Advanced Sensors & Effectors, TenCate Protective Fabrics
“Vakmensen die een beleving weten te regisseren tot een stuk vakwerk.”
Anne Wilmink, Marketing Manager, Schuitemaker Machines BV

Working against the clock

To give exhibition visitors a better idea of the added value their products incorporate, Arlanxeo approached C4Real to address the problem. The goal was to show potential clients what Arlanxeo already has to offer the automotive industry and how their products form part of the bigger picture.

However, the biggest challenge of the whole project were the severe time constraints. Within the space of just a few weeks after Arlanxeo’s initial request, we were asked to produce a ready-made visual product: an interactive application able to demonstrate the benefits of the 140 products it supplies in an instant.

Impressive exhibition presentation

The 3D product explorer developed by C4Real for Arlanxeo was shown on a 55-inch touchscreen, specific hardware for which we had organised ourselves. In fact, no fewer than four screens were on hand to allow interested visitors to experience all the information interactively. Just click on any part of the car and see for yourself the kinds of product solutions Arlanxeo has to offer.

Both internally and externally, the application makes it a lot clearer about what Arlanxeo actually does: what specific products they supply and the value they add to the larger products they are part of.

Portfolio afbeeldingen