Project Description

Het onzichtbare zichtbaar maken

Arlanxeo is een joint venture van het Duitse chemieconcern Lanxess en de Saoedische oliemaatschappij Saudi Aramco. De synthetische rubbers die het bedrijf maakt, worden toegepast in de automotive industrie. Bijvoorbeeld de dopjes die schade tegengaan als de motorkap dichtklapt. Of het materiaal dat om je autoruiten heen zit. Nuttige producten natuurlijk, maar ze springen niet echt in het oog.

C4Real heeft de uitdaging aangenomen om de producten van Arlanxeo zichtbaar te maken en ze op een opvallende manier te presenteren tijdens een belangrijke beurs.

“De prachtige product visualisatie die C4Real produceerde is voor ons een uitstekend hulpmiddel om de waarde propositie van een complex product weer te geven – namelijk continu – vezel versterkte, thermoplastische composieten .”
H. Albers, Marketing Manager Advanced Composites, C4Real
“De toegevoegde waarde van het werken met een partij als C4Real is dat zij in staat zijn om zichzelf in de positie van Zodiac Aerospace te verplaatsen. Ze zijn daarom veel meer een partner dan een leverancier voor ons. ”
D. Boreel, Business Development Manager, Zodiac Aerospace
“We hebben extreem positieve reacties ontvangen op de film die C4Real voor ons ontwikkelde. Het opende veel ogen tijdens ons symposium.”
C. Hoppenbrouwer, Hoofd Marketing & Communicatie, Dura Vermeer
“De klant krijgt met de 3D visualisatie van C4Real echt een inzage in het probleem en wat ons systeem doet – zonder in te gaan op technische details. Dit zou mogelijk zijn geweest met film. Alleen het materiaal en de informatie die we konden geven was gelimiteerd. De resultaten waren verbluffend.”
J. Leif Svane, Director Advanced Sensors & Effectors, TenCate Protective Fabrics
“Vakmensen die een beleving weten te regisseren tot een stuk vakwerk.”
Anne Wilmink, Marketing Manager, Schuitemaker Machines BV

Onder grote tijdsdruk

Om de beursbezoekers een goed beeld te kunnen geven van de meerwaarde die Arlanxeo biedt, vroeg het bedrijf aan C4Real om dit inzichtelijk te maken. Het doel is om potentiële klanten te laten zien waar Arlanxeo allemaal al mee bezig is in de auto-industrie en hoe hun producten passen in het groter geheel.

De grote uitdaging voor dit project was de gigantische tijdsdruk. Binnen slechts enkele weken na de aanvraag van Arlanxeo stond er een kant-en-klare visuele invulling die helemaal af was. Een interactieve applicatie die heel snel inzichtelijk maakt welke 140 producten het bedrijf kan leveren.

Indrukwekkende beurspresentatie

De 3D product explorer die C4Real heeft ontwikkeld voor Arlanxeo draaide tijdens de beurs op een 55-inch touchscreen, waarvoor wij ook de hardware specifiek hebben ingericht. Vier stuks stonden er maar liefst, waar geïnteresseerde beursbezoekers alle informatie interactief kunnen ervaren. Je kunt op elk onderdeel van de auto op het scherm klikken en vervolgens zien wat Arlanxeo daar voor oplossingen bij heeft.

Zowel intern als extern heeft deze applicatie veel beter duidelijk gemaakt wat Arlanxeo nu precies doet. Welke producten zij specifiek kunnen leveren en waar zij waarde kunnen toevoegen in de grotere producten waar zij onderdeel van uitmaken.

Portfolio afbeeldingen