Project Description

Algemeen

Succes voor Field in a Box. De eerste velden zijn inmiddels verkocht aan multinationals in Europa, India en Amerika. C4Real heeft bijgedragen aan het huidige resultaat en veelbelovende product door de ontwikkeling van de visuele communicatiestrategie en bijhorende visuele middelen.
Een awareness film, een product animatie, een 3d print van het product en een online 3D product configurator.

“De prachtige product visualisatie die C4Real produceerde is voor ons een uitstekend hulpmiddel om de waarde propositie van een complex product weer te geven – namelijk continu – vezel versterkte, thermoplastische composieten .”
H. Albers, Marketing Manager Advanced Composites
“De toegevoegde waarde van het werken met een partij als C4Real is dat zij in staat zijn om zichzelf in de positie van Zodiac Aerospace te verplaatsen. Ze zijn daarom veel meer een partner dan een leverancier voor ons. ”
D. Boreel, Business Development Manager, Zodiac Aerospace
“We hebben extreem positieve reacties ontvangen op de film die C4Real voor ons ontwikkelde. Het opende veel ogen tijdens ons symposium.”
C. Hoppenbrouwer, Hoofd Marketing & Communicatie, Dura Vermeer
“De klant krijgt met de 3D visualisatie van C4Real echt een inzage in het probleem en wat ons systeem doet – zonder in te gaan op technische details. Dit zou mogelijk zijn geweest met film. Alleen het materiaal en de informatie die we konden geven was gelimiteerd. De resultaten waren verbluffend.”
J. Leif Svane, Director Advanced Sensors & Effectors, TenCate Protective Fabrics
“Vakmensen die een beleving weten te regisseren tot een stuk vakwerk.”
Anne Wilmink, Marketing Manager, Schuitemaker Machines BV

Uitdaging

Een product lanceren in een nieuwe markt is lastig. Het is belangrijk om de verschillende doelgroepen visueel te begeleiden in hun customer journey. Deze mensen moeten op verschillende niveaus (why, how en what) digitaal gebracht worden tot het verkrijgen van informatie of kopen van het product. Kortom commerciële conversie.

Resultaat

Het resultaat is nu al zeer veelbelovend en fantastisch te noemen. Field in a Box mag FedEx verwelkomen als eerste klant. Nog voordat het actieve salesproces gestart werd waren de eerste verkopen al een feit. Vol trots zien we dat onze inspanningen bijdragen aan bewustwording bij prospects van dit mooie product. De interesse van deze prospects wordt vervolgens zeer vlot omgezet in werkelijke sales.

De visuele tools die C4Real heeft ontwikkeld zijn:

1. Awareness film India (why)

Deze film laat het leven zien in de slums van Mumbai. Talent en ambitie van mensen is overal ter wereld aanwezig, maar vaak niet even makkelijk om in te zetten. Door gezamenlijk te sporten ontstaat persoonlijke groei en worden mensen verenigd ongeacht hun ras, religie of herkomst.

2. 3D Product animatie (how)

De 3D product animatie laat zien welke mogelijkheden het Field in a Box systeem biedt voor ontwikkelingsgebieden. Scholing, coaching, drinkwater, sport en community development zijn een greep uit de oplossingen

3. 3D product configurator (what)

Deze compleet interactieve 3D product configurator laat je een Field in a box compleet naar wens configureren. Wil je Philips lichten? Heras hekwerk? Of een water filtratie systeem? Je eigen logo op de reclameborden? Het is allemaal mogelijk met deze online sales en 3D web experience tool.

4. 3D product explorer (what)

Waar de 3D product configurator veel gebruikt wordt aan het einde van het verkooptraject (kiezen hoe je product eruit gaat zien), wordt de 3D product explorer vaak ingezet in de oriëntatie fase. Hier mee ziet de potentiële klant al in een vroeg stadium wat de mogelijkheden van Field in a box zijn zonder overspoelt te worden met te veel informatie.

5. 3D print van het product (what)

Een complete 3D print van het meest optimale systeem laat zien hoe bijzondere Field in a Box systeem er in het klein uit ziet. Letterlijk een 3D juweel in the box dat geheel klant specifiek gemaakt kan worden.

Portfolio afbeeldingen